MEDIETRÆNING

Personlig budskabs- og medietræning – også i grupper

Dit omdømme er i spil, når du skal i medierne. 
Får du sagt det væsentlige på de relativt få sekunder, der er til din rådighed i en nyhedsudsendelse?
Og undgår du at tale over dig, når medierne ringer, og du og journalisten hyggesnakker i et telefoninterview?

Medietræning & Gennemslagskraft

Når du som talsmand selv tager initiativ til at gå ud med din virksomheds budskaber, eller du reagerer på en kritisk presse, er det alt afgørende, at du brænder igennem med klare budskaber. Du må være din egen bedste version og fremstå med troværdighed hver gang. 

Medietræningen skærper og giver tryghed

De har travlt i medierne, og du har kun kort tid til at aflevere dit budskab. Derfor skal du skære igennem og gøre det indviklede enkelt og klart. Det øger din mulighed for at sætte dagsordenen. 
 
Din personlighed og din fremtoning skal bære dine ord igennem til seerne. Det kræver træning og tryghed.

Sikker foran kameraet

I et personligt medietræningsforløb finder vi i fællesskab frem til dine styrker og dyrker dem, så dine budskaber trænger igennem til seere og lyttere. I en tillidsfuld og afslappet atmosfære bygger vi dig op, så du føler dig sikker foran kameraet og klar til at gå på skærmen. 
 
Vi er to om det, og du er hele tiden hovedpersonen og udgangspunktet. 
Med mindre I er flere på holdet, for jeg træner også grupper. 

Seerne hører også med øjnene

I løbet af din medietræning vil vi arbejde med balancen mellem indhold og form. Dine ord skal høres, forstås og huskes. Derfor er det vigtigt, hvordan du siger dem, og hvordan din krop understøtter dine budskaber. Her ligger grundlaget for synlig troværdighed – den trumf der stikker alt. 

Learning by doing

Medietræning handler i særlig grad om at agere naturlig, når du har med medierne at gøre. Vi tager
derfor hele tiden udgangspunkt i praktiske øvelser til kamera, som vi supplerer med grundig feedback
og teori.

Kundeudtalelser:

Trine havde lavet grundig research på organisationen og deltagerne forud for medietræningen. Jeg er sikker på, at det skabte ekstra engagement og fik deltagerne til at give lidt mere af sig selv.
Lise Hein
Kommunikationschef i Metroselskabet
Close Menu